Tuesday, April 27, 2010

Renung-renungkanlah Wahai Muslimah Sejati

Assalamualaikum….

Alhamdulillah, Syukur kepada Allah SWT kerana telah memberikan taufik dan hidayahnya kepada wanita-wanita muslimah masa kini untuk hidup mengikut Syariat Islam yang sebenar.

Perkara-perkara seperti menutup aurat, taat kepada suami, tidak meninggalkan yang wajib dan menjauhkan yang haram dan banyak lagi perkara yang digaris pandukan oleh Islam dapat diikuti oleh wanita muslimah sejati.Malah ada juga yang berjinak-jinak untuk menjadi pendakwah dengan menasihati antara satu sama lain.
Cuma ada satu hukum yang datangnya terus dari Allah dan telah digariskan didalam Al Quran yang wanita kita sering terlepas pandang, malah ada yang menafikan terus hukum tersebut.

Apakah hukum tersebut wahai Muslimah sejati yang di rahmati Allah. Ikhlaskah kita berkasih sayang dengan Allah apabila salah satu hukum yang datangnya terus dari Allah itu, dan
di maktubkan didalam Al Quran kita nafikan sekeras-kerasnya. Malah kerana hukum yang satu itu juga kita sanggup mengolah dosa demi dosa tanpa merenung kembali bahawa selama ini kita telah berusaha untuk membentuk sahsiah dan kehidupan kita berlandaskan keislaman yang sejati??

Cuma kita yang bergelar Wanita Muslimah sahaja yang akan  berhak mendapat kemanisan dari kepahitan hukum Allah ini sekiranya kita menerimanya dengan rasa yang paling ikhlas.

Apabila hukum POLIGAMI itu termaktub dalam Al Quran ia  adalah sesuatu yang datangnya terus dari Allah, kita tidak boleh lagi mempertikannya sebab ia berkaitan soal AKIDAH.

RENUNG-RENUNGKANLAH WAHAI MUSLIMAH SEJATI.

No comments:

Post a Comment